Als ondernemer sta je voor veel verschillende keuzes. Welke taken pak je bijvoorbeeld zelf op, en welke kun je beter uitbesteden aan anderen? Het gaat daarbij niet alleen om zaken als de boekhouding en het bouwen van je website, ook recruitment is iets dat je prima uit kunt besteden. Je kunt in zo’n geval een executive search bureau inschakelen. Hoe werkt dat en wat zijn de voordelen hiervan? Je vindt meer informatie over dit onderwerp in onderstaand artikel.

Wat doen headhunters?

Bij een executive search bureau zijn headhunters werkzaam. Deze website is bijvoorbeeld een voorbeeld van zo’n bureau. Headhunters gaan op zoek naar de juiste persoon voor de functie die je graag wilt vervullen binnen je bedrijf. Er wordt daarbij niet alleen gekeken naar personen die aan de functie-eisen voldoen, maar ook naar kandidaten die goed bij de organisatie passen. Er wordt dus gekeken naar een gouden match. 

Ook kan een headhunter dienen als sparringpartner voor de ondernemer in kwestie. Zo kom je tot nieuwe, waardevolle inzichten. Je wordt niet voorgesteld aan een heleboel verschillende kandidaten; meestal gaat het om slechts één of twee kandidaten. Kwaliteit gaat hierbij dus zeker voor kwantiteit.

Voordelen van het inschakelen van een executive search bureau

Het inschakelen van een executive search bureau brengt verschillende voordelen met zich mee. Zo verdiept een headhunter zich ontzettend goed in jouw bedrijf. Er wordt niet alleen gekeken naar wat de kandidaat kan, maar ook naar hoe hij of zij is, wat de motivatie is en welke toegevoegde waarde hij of zij heeft voor jouw bedrijf. 

Ook kan een headhunter helpen met het onderhandelen met de kandidaat, om zo tot een goede overeenkomst te komen. Daarnaast bieden headhunters assessments aan, zodat de match niet alleen op de korte termijn, maar ook voor een langere periode waardevol is. Kortom, voor een headhunter betaal je wat, maar dan heb je ook wat!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *