Pinterest introduceert een nieuwe reeks handelaarstools om winkeliers te helpen klanten te bereiken voor feestdagen en de gewone werkweken, waaronder een nieuw storefront-profiel, snellere opname van catalogus-feed, verzamelingen als winkeladvertentie-indeling, video voor verzamelingen, automatisch bieden, conversie-inzichten en analyse, en een verbeterde test voor productlabels.

De pandemie heeft de detailhandel voor altijd veranderd en het online winkelen versneld op een manier die niemand zag aankomen. In afwachting van vakantieplezier begon het winkelen dit jaar eerder dan ooit op Pinterest shopping. Zoekopdrachten als ‘kerstcadeau-ideeën’ (+ 3x jaar-op-jaar) zijn in april sterk toegenomen en het percentage pinners dat zich bezighoudt met winkeloppervlakken op Pinterest is de afgelopen zes maanden met meer dan 85% gestegen (Pinterest-gegevens: april 2019- Mei 2020). Pinterest gelooft dat er een verschil is tussen winkelen en kopen: inspiratie. Een meer geïnspireerde online winkelervaring brengt het beste van winkelen overal en maakt het overal mogelijk. En dus lanceert Pinterest zijn nieuwste reeks handelaarstools, waaronder:

Catalogusupdates: het is nu sneller en eenvoudiger voor winkeliers om hun catalogi te uploaden en winkeladvertenties te activeren, met realtime opname van catalogusfeeds, video als de belangrijkste afbeelding in collecties en de mogelijkheid om catalogi en collecties samen te brengen. En dankzij een nieuwe planningstool die de voorkeur heeft, kunnen retailers alle producten in hun eigen tijd naar Pinterest uploaden. In het VK zagen adverteerders die collecties gebruikten een toename van 6-18% in de gemiddelde totale winkelmandgrootte.

Automatisch bieden om te winkelen: dankzij automatisch bieden voor catalogusverkopen in advertentiecampagnes kunnen detailhandelaren hun budget maximaliseren zonder hun aankoop te veel te controleren. Automatisch bieden voor Pinterest shopping betekent dat adverteerders het bod van een advertentiegroep dynamisch kunnen aanpassen om het maximale aantal resultaten te leveren.

Webwinkelprofiel voor verkopers (voorlopig alleen VS) : een bijgewerkt profiel stelt verkopers in staat hun winkeltabblad te transformeren met aanbevolen producten op voorraad in een winkel die is ingedeeld op categorie, aanbevolen productgroepen en dynamisch gemaakte aanbevelingen. Wanneer Pinterest-gebruikers op Pinterest naar winkel gerelateerde ideeën zoeken, zien ze aanbevolen verkopers op basis van de productcategorie.

Producttags (voorlopig alleen VS): bijgewerkte en eenvoudigere producttags geven verkopers de mogelijkheid om hun eigen scèneafbeeldingen te taggen met producten die exact overeenkomen, zodat Pinterest shoppers van inspiratie van een scène rechtstreeks naar de kassa op de website van de winkelier kunnen gaan.

Posted in: Tip

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *